Als een clown tussen het toeristen circus. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu Als een clown tussen het toeristen circus. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu

Als een clown tussen het toeristen circus.

Door: Zowie

Blijf op de hoogte en volg Zowie

02 December 2011 | Nepal, Pokhara

En opeens had het virus me bijna te pakken.......

Zit ik op een gegeven moment wat voor me uit te turen naar de map van Nepal, glijd mijn blik naar rechts. Darjeeling, Sikkem en via Varanasi naar Dharamsala en Kasjmir. Dagen lang hb ik Led Zeppelin in mijn hoofd, terwijl ik aan deze exotiche namen denk, die ineens allemaal zo dichtbij zijn. Laat ik dit allemaal aan mij voorbij gaan, om een maand door nietszeggende bergdorpjes te wandelen, kou te leiden in de bergen en te leven op een dieet van rijst, linzen, aardappel, rijst, kool en pap?


Tussen al het niet zo boeiende outdoor volk, de krenterige India reiziger en de gemiddelde Azie backpacker kwam ik weer eens iemand tegen die op dezelfde golflengte zat.
'It's like walking around in a tourist circus, ey?'
Het ging over het feit dat reizen in Nepal een beetje saai was. Begrijp me niet verkeerd. zonder dit circus zou ik helemaal niet in staat zijn solo een beetje door de Himalaya te wandelen. Het is een soort misbruik maken van iets waar je voor de rest niet veel mee te maken wilt hebben.

Al babbelend over wandelen en bergen, had hij het ook nog over de K2 (de 1 na hoogste berg ter wereld), die hij enkele weken ervoor had gezien tijdens zijn trip in Pakistan.


Een dag later zat ik in een amfitheater van himalaya reuzen (annapurna base camp)te luisteren naar het geluid van eeuwig voortstuwende glaciers, toen het kwartje viel.

Het waren de reizigers, die me bijna te pakken hadden met hun virus. 'The travel bug' noemen ze dat. De eeuwige lijstjes van plekken waar je geweest moet zijn, kwantiteit over kwaliteit, de zin voorbij.
Everest en de K2 zijn zoals India en Pakistan. De eerst genoemde zijn de plekken waar je geweest moet zijn, terwijl de laatst genoemde daadwerkelijk boeiend voor mij zijn.

En daarom vertrek ik over enkele dagen niet naar India, maar naar de khumbu regio, al dan niet terecht het dak van de wereld genoemd. Lekker weer een maandje rondwandelen in een wereld zonder auto's en computers, leven op rijst en pap en ondertussen afvragen waarom ik zo gek ben dit te doen.

Mochten jullie me dan toch zo nodig willen bereiken, stuur een berichtje via de wind of de sterren, deze zijn hier beter bereikbaar dan waar ook ter wereld.

Alvast een mooi 2012 gewenst, en tot snel:)


Zowie

  • 02 December 2011 - 16:13

    Sati:

    Geniet van de rust en de fantastische omgeving. Het lijkt me geweldig om met je mee te lopen. Omdat dat nu niet kan, zal ik regelmatig een sterretje jouw kant op sturen en je via de wind laten weten dat je niet gek bent. Kus

  • 02 December 2011 - 16:59

    Anne:

    Wat vet! Wat een goede keuze!

    Ik zal zeker aan je denken als ik in mn hangmat lig te vertoeven..

    Lekker koppig blijven
    Kus

  • 03 December 2011 - 13:56

    Fransje:

    Behouden, veilige, mooie reis gewenst wijze man!!! we zullen met ongeduld op je wachten tot je van het "dak" afgekomen bent en ons in het nieuwe jaar weer zult meenemen op de golven van jouw geschreven woord.... Goeie reis!! xxxxxx fransje

  • 06 December 2011 - 13:08

    Robertomartini:

    kou te lijden, zowie...
    je vermaakt je nog wel?
    je pappa heeft m'n stereo-setje gekocht,
    denon & kef boxen.

  • 07 December 2011 - 08:52

    Bob:

    Hopelijk vind je zo nu en dan ook nog wel een onderkomen met thuis gemaakt warm bier ... ;-)

  • 13 December 2011 - 12:23

    Barbara:

    Jij ook een mooi 2012 en geniet van de wandelingen.
    kusje

  • 01 Januari 2012 - 17:02

    Catharina:

    Wat een fantastiche reis, Zowie! Ademloos volg ik je voetsporen en beleef het (bijna) mee. Reis veilig verder in het nieuwe jaar!Grtz.XC

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zowie

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 22969

Voorgaande reizen:

23 December 2015 - 18 April 2016

Naar de andere kant van de wereld.

18 Juli 2011 - 18 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: