Je medereiziger als bestemming. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu Je medereiziger als bestemming. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu

Je medereiziger als bestemming.

Door: Zowie

Blijf op de hoogte en volg Zowie

19 Maart 2012 | Thailand, Chiang Mai

Zit die Zowie nou nog steeds in Thailand, schiet allemaal ook niet heel erg veel op he?

Na 3 weken wat te hebben 'rondgehangen' in Pai belanden ik 2 weken geleden in een twee weekse thai massage/yoga cursus. Dat zagen de meeste van jullie vast niet aankomen?

Ik was op de hoogte van het phenomeen dat reizigers andere reizigers als reisbestemming hebben, maar het is wel grappig om te zien dat (toegegeven, het was effe zoeken) ook ik hier gevoelig voor blijk te zijn.
En zo begeef ik me nu al een week of 5 op plekken waar alles lekker makkelijk en goedkoop is, waar je lekker kan rondhangen met gelijkgestemden en waar je niet eens de moeite hoeft te nemen de taal of locale gebruiken over te nemen, waarom zou je?
De tijd vliegt, en je begint ineens te begrijpen hoe mensen een jaar weg kunnen blijven, en achteraf nog kunnen zeggen dat het te kort was ook!

Klinkt dit allemaal wat negatief, zo is het niet helemaal bedoeld, hooguit een beetje cynisch. Tot nu toe was ik van mening dat over de wereld reizen een culturele uitwisseling was, waar beide partijen baat bij hadden (monkey's looking monkey's). Hier is het echter een economische deal.('Wij kunnen hier lekker goedkoop ons 'ding' doen en de Thai kunnen een gemakkelijke boterham (of phat thai) aan ons verdienen.
Niets mis mee, maar momenteel hoeft niemand 'thuis' apetrots te zijn op wat ik hier aan het uitspoken ben, elke zondag opstaan en brood afbakken om mijn centjes bij elkaar te verdienen voor deze reis was een grotere prestatie.


Maar als ik dan niet leer van mijn reis ervaringen, waar dan wel van. Van andere Zowie's die ook besloten hebben over de wereld rond te trekken, en ervaringen uitwisselen. Sommige zijn verder, sommige minder ver, maar iedereen is ergens anders en iedereen heeft in ieder geval wel iets zinnigs te melden.
Toegegeven, je komt soms wat rare verhalen tegen (van ruimte reizende paddestoelsporen tot fruitariers) maar zo hoor je nog eens wat nieuws, en vaak zijn het mensen die die de omslag hebben gemaakt om naar hun idealen te gaan handelen, wat erg inspirerend werk.

En zo was ik dus ineens 2 weken non stop aan het yoga'en, masseren en mantra's aan het zingen. Het idee was dat klungelige, iet wat onhandige Zowie maar eens moest gaan werken aan zijn kennis van het menselijk lichaam.
Maken jullie je maar geen zorgen, ik maak mezelf geen ambities om masseur te worden(ik weet zelfs niet of ik het aan ga durven op jullie te oefenen als ik terug ben:p), maar om stapje voor stapje wat meer in balans met mijn eigen lichaam te komen, tja, dat heeft wel wat.


En dan al het zweverige new age gebeuren? Tja, ik weet nog wel dat Thijs het over kwantummechanica hippies had, en hoe die doormiddel van (pseudo)wetenschappelijke theorieën oude hippie idealen laten herleven. Of alles wat ze te melden hebben nou echt helemaal op 'de waarheid' gestoeld is? Dat zou ik niet willen zeggen, maar in een kringetje liedjes zingen en praten over liefden en een mooie wereld voelt in ieder geval goed, en ik heb het gevoel dat niets of niemand er slechter van wordt.


-------------------------------------

En wat nu?
Tja, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Maar na een tijd van inspiratieloosheid had ik jullie in ieder geval eindelijk weer eens wat te melden. Als ik weer wat spannends ga doen laat ik het jullie zeker weten!

  • 20 Maart 2012 - 14:16

    Thijs:

    Zolang je nog maar niet begint over hoe op kwantum-niveau alles hetzelfde is, de wereld dus één organisme is, en dat we dus allemaal van elkaar moeten houden, is het goed ;)

  • 20 Maart 2012 - 14:36

    Fransje:

    lieve Zowie,

    Deze ervaringen zijn NET ZO belangrijk als aaaaaaaaaaaaaal die anderen, geloof me. Lekker zo door gaan... ;-)

    liefs, fransje xxxx

  • 20 Maart 2012 - 18:40

    Papa :

    Je neem alles mee terug, en dat rugzakje is een mooie herinnering voor later

    XXX Papa XXX
    VPRO Andere Tijden hebben mij de hele dag opgenomen
    8 april zit ik in het programma van een half uur.

  • 20 Maart 2012 - 21:04

    Cibelle:

    Lieve Zowie, spannend of niet ik volg je toch wel .want ieder verhaal is een reis naar mijn bewustzijn van het heelal..kus van je tante

  • 24 Maart 2012 - 20:35

    Sati:

    Lieve Zowie,
    Ik blijf lekker toch trots op je hoor. Het valt helemaal niet mee om je over te geven aan eens gewoon helemaal niets hoeven van jezelf. En als je dan ook nog je lichaam (en je geest ook hoor, al merk je dat misschien niet meteen) in balans brengt met yoga en geniet van de verhalen en ervaringen van andere mensen, dan vul je de tijd zinvol(ler) dan je met een heleboel andere dingen zou doen. Ben benieuwd hoe de yoga je bevallen is. Op de foto's zie je er in ieder geval heel happy uit.
    Dikke kus,
    Sati

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zowie

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 22963

Voorgaande reizen:

23 December 2015 - 18 April 2016

Naar de andere kant van de wereld.

18 Juli 2011 - 18 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: