The name that can be named is not the eternal name - Reisverslag uit Pai, Thailand van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu The name that can be named is not the eternal name - Reisverslag uit Pai, Thailand van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu

The name that can be named is not the eternal name

Door: Zowie

Blijf op de hoogte en volg Zowie

27 Maart 2012 | Thailand, Pai

Nu alweer een blog van Zowie, dan zou hij inmiddels vast wel iets spannends aan het doen zijn!

Maar nee, dat niet, al heb ik jullie wel iets 'groots' te melden.

Zoals ik al schreef in mijn blog in Nepal, had ik daar diep in de bergen het gevoel iets te hebben afgesloten.
Toen ik dit gevoel had, wist ik het allemaal heel zeker. Toen ik hier echter aan terug dacht kon ik het niet onder woorden brengen, en tja, een gevoel is ook maar een gevoel>.<
En dat was de fout die ik toen maakte.

Inmiddels zit ik in Thailand, heb ik een Chinees Visa in mijn paspoort en heb ik al betaald voor mijn Iraans Visa. Na het 'hangen' in Thailand heb ik eindelijk weer wat echt avontuur voor de boeg. Het grote en machtige China, de mooiste bergen ter wereld in Pakistan en de rijke cultuur in Iran. Wat wil een reiziger nog meer dan als maar dieper en dieper de wereld in duiken?

Root traveler.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er wel effe aan heb gedacht, te experimenteren met het fenomeen 'root traveler'. Het was de term die ik iemand hoorden gebruiken, een reiziger naar mijn hart, die 2 jaar geleden Canada had verlaten, en via Europa, Africa en India nu hier was beland.
Ik zag de opties al voor me. In augustus zou ik dan in Portugal belanden voor het Boom festival, wat werken in de Pyreneeën, in de herfst een boot vinden naar de caribbean, in de winter wat werken in california en spaans leren, Hawaii bezoeken, en dan langzaam naar de Andes en Patagonia.
Dat is nog eens een wereld reis!
Zelfs terwijl ik het zo opschrijf verklaar ik mezelf voor gek dit niet te doen.

Lesje leren.
En tja, nu zit ik dus in Thailand, met al deze mooie opties open, en wat gebeurt er ineens, ik heb er gewoon geen zin meer in!

Elk deel van mijn reis had een duidelijk karakter.
Verdwaald en ontworteld in Rusland. Groots, mooi en meeslepend. Tja, daar wil je wel 168 uur voor in de trein zitten. Eten wat er op je pad komt, beetje uit het raam kijken en niksen, het was allemaal super.
Lost in translation in Japan. Letterlijk de andere kant van de wereld, een snoepwinkel voor volwassenen.
Korea liet me de schoonheid van de middelmaat zien. Ik kan er reizen, me vermaken, ik had er kunnen werken, en ik kan er 'zijn'. Niet alleen in Korea, maar eigenlijk overal wel.
Nepal, tja, 2 1/2 maand in de bergen valt niet onder woorden te brengen. Het doet iets met je. Je maakt jezelf sterk, ofzo.
En dan had ik Thailand blijkbaar nodig om alles in harmonie te brengen. En zo zit ik hier, een beetje te lezen, te jongleren en wat yoga te doen in mijn bamboo hut. Ik heb geen idee waarom, maar 20 jaar na circus elleboog lijken de lichte en donkere clown van mijn persoonlijkheid met elkaar in evenwicht.
Iemand zei tegen mij dat elke les in het leven geleerd moet worden, en als je em niet leert, hij steeds terug komt tot je em eindelijk eens opraapt, nou, bij deze dan maar.....


En nu zit ik dan hier. Ik heb helemaal geen zin om 100+ uur te gaan treinen in China en vieze noodlesoep te gaan eten. Ik heb geen zin in de onzekerheid van het al dan niet bemachtigen van mijn visa voor Iran en Pakistan. Ik weet dat ik het kan, ik weet dat als ik daar eenmaal ben het allemaal super gaaf ga vinden. Maar weer een stad, weer een berg, weer...
Eerlijk? Als ik er over nadenk, wil ik doorgaan, Als ik er over praat, wil ik doorgaan. Maar als ik mijn gevoel zijn gang laat gaat, weet ik dat ik terug 'moet'.

---
Be empty to be full.
Wear out to be renewed.
Have little and gain much.
Have much and get confused.
---

En dus heb ik van mijn fouten geleerd? Geen idee, ik heb in ieder geval een ticket terug naar huis geboekt. Eind april/begin mei. De exacte datum laat ik lekker in het midden. Geen vliegveld gedoe, dat is mijn enige verzoekje:)

  • 27 Maart 2012 - 10:54

    Thijs:

    de reiziger komt thuis!

  • 27 Maart 2012 - 11:11

    Fransje:

    Je hebt helemaal gelijk..... tot binnenkort! xxxxxxx

  • 27 Maart 2012 - 11:14

    Fransje :

    ps. ik kijk wel uit naar je laatste(n) verslag(en), zal wennen worden zonder... nog veel plezier de laatste weken in je hutje op de Thaise "hei" .... ;-) xx

  • 27 Maart 2012 - 11:34

    Noémi:

    Als je dan als dakloze wijze man terugkomt ben je van harte welkom om hier even te logeren in ons mooie nieuwe huisje. Zolang je nodig hebt om een nieuw plekje te vinden. Er is een kamertje over en de wasmachine en droger wachten op je backpack:P We hebben je gemist (ik guts en turbo) want Thijs heb je natuurlijk nog gezien:) xxx en tot over een maandje

  • 27 Maart 2012 - 11:43

    Thimo:

    Geniet er nog even van!

  • 27 Maart 2012 - 11:43

    Sati:

    Lieve Zowie,
    Ik vind het fijn dat je terugkomt. En je gevoel volgen is meestal een goed idee. Geniet nog van je relaxte, evenwichtige yoga tijd in Thailand (het klinkt jaloersmakend heerlijk). Dikke kus, Sati

    P.S. Ik zal een stukje tuin voor je vrijhouden en ik ga binnenkort je courgettes uit Rusland zaaien, zodat ze tegen mei de tuin in kunnen. Dus als het goed is, kun je zelf de vruchten plukken in de zomer.

  • 27 Maart 2012 - 11:45

    Marco:

    zo dat zag ik ff niet aan komen. ging er eerder van uit dat je langer weg zou zijn:P maar tot snel dan maar!

  • 28 Maart 2012 - 09:48

    Rutger:

    Het werd een keertje tijd dat je weer eens terug kwam. dat riske met ze 3e is toch anders...

    Wel heerlijk om te horen dat je alles eruit haald wat je eruit wil halen en dat je achteraf dus niet tegen jezelf kan zeggen, had ik toch maar... of, ik heb achteraf altijd nog wel een keer....
    Met je bucket list kan je niet op tijd genoeg mee beginnen.

    Ik kijk ernaar uit om weer met ze allen het EK te gaan bewonderen in een tuin met BBQ en Risk.

    Tot snel en geniet ervan!

  • 28 Maart 2012 - 18:17

    Iris:

    Je hebt helemaal gelijk lieverd!!!! Genoeg is genoeg, wanneer jij het genoeg vind, punt over en uit!!!!!!!!!!
    Raar dat ik het net zo spannend vind dat je terug komt als dat je weg ging!!!!!!!!!
    Kan niet wachten tot ik je weer zie en je stem hoor!!!!!!!!.
    Ik heb je trouwens vaak in de stad gezien, tenminste dat dacht ik dan voor een fractie van een seconde, Zowie look a like,s ( een teken dat ik je mis).Geniet nog ff van de zon en de relaxing , de mooie dames, strand, andere cultuur en verse vis!!!!!!!!!!!
    Tot gauw lieve zoon, liefs en dikke dikke kussen!!!!!!!!!

  • 28 Maart 2012 - 21:36

    Barbara:

    het bier staat koud lieverd! luister naar je gevoel dan krijg je altijd het juiste antwoord. kusje

  • 30 Maart 2012 - 06:25

    Annuh:

    Jeetje niet verwacht dit! Maar we wachten met smart op je thuis komst! Ik ben erg benieuwd naar al je mooie verhalen!!

    Al gaan we je mooie blogs wel missen..

    Geniet nog even van je laatste mooie weken.. Voor je het weet ben je terug in het koude kikker landje!

    Xxx anne

  • 30 Maart 2012 - 14:40

    Inge:

    Ik heb alles met zoveel plezier gelezen maar ik zal ook blij zijn als je hier weer bent en we weer gezellig kunnen kletsen irl, ipv via zo'n blog. Volg je hart, tot snel! <3
    (En ook een kusje van Tom, natuurlijk.)

  • 30 Maart 2012 - 21:47

    Kitty:

    Oooow, ik ben heel blij dat je thuiskomt! Ik heb je gemist! Het is goed dat je je hart volgt, je hebt nog een heel leven vol avonturen voor je! Je kan altijd nog een x naar de Carribean en naar Hawaii! Geniet nog van de tijd in het verre Oosten en tot snel!
    X

  • 07 April 2012 - 17:25

    Cibelle:

    He lieverd, dus binnenkort weer in ons kikkerlandje?...Ik heb met volle teugen genoten van alles wat je wilde delen met ons..Ben je dankbaar daarvoor, en het toont een gul hart...Ja en gevoel is ons 2de stem zeg ik altijd en net zo belangrijk als onze eigen stem waar we mee spreken...Jou een beetje kennende maak je wel weer een grote reis en gaat je dat ook zeker lukken...Een hele goeie tijd nog en een kus van je moeders zus..Liefs Zowie...Cibelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zowie

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 22962

Voorgaande reizen:

23 December 2015 - 18 April 2016

Naar de andere kant van de wereld.

18 Juli 2011 - 18 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: