Over treintjes en bootjes enzo... - Reisverslag uit Tokio, Japan van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu Over treintjes en bootjes enzo... - Reisverslag uit Tokio, Japan van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu

Over treintjes en bootjes enzo...

Door: Zowie

Blijf op de hoogte en volg Zowie

02 Oktober 2011 | Japan, Tokio

Terwijl de eerste nachtvorst hier is gevallen, begin ik vandaag aan mijn tocht zuidwaards, eindelijk Japan in!

Het werken op de boerderij zit er dan ook 'eindelijk op'. Vertrek hier wel met gemengde gevoelens. Aan de ene kant is drie weken net lang genoeg om je lekker thuis te voelen. Meer thuis dan ik me de voorafgaande 2 maanden heb gevoeld, en meer thuis dan ik me de komende maanden zal gaan voelen. Ook is 3 weken net lang genoeg om de zaken een beetje onder de knie te krijgen. Was het melken van een koe, of het werken op het land de eerste week een crime, nu begin ik er de handigheid en het plezier wel van in te zien.

Aan de andere kant ben ik wel blij dit 'zware' leven gedag te zeggen. Of het is koud, of er zijn veel te veel muggen. Vliegen zijn er sowieso altijd. De dagen zijn lang, en lets face it, diep van binnen ben ik toch (zal voor de meeste van jullie niet als een verbazing komen) echt wel een stadskind.
Misschien wel een stadskind die het prettig vind om in contact te staan met zijn eigen voedsel, maar ook iemand die 20 kilometer naar het dorp, waar ook niets te beleven valt, toch wel wat ver vind.
Al met al totaal zijn spijt gehad om lekker te gaan Wwoofen in Japan, maar ben blij dat het er op zit. In de antroposofie, die ik hier ben tegen gekomen, ga ik me nog wel eens in verdiepen, in de centrale bibliotheek van Amsterdam bijvoorbeeld;)

En dat ik weer op pad ga, betekend dat ik weer in bootjes en treintjes mag gaan zitten. Ik ben er nog steeds niet achter wat er nou zo fijn is aan in bootjes en treintjes zitten, maar tot ik dat wel ben, geniet ik er maar gewoon ontwetend van. Klein verschil is dat de bootjes en treintjes die me te wachten staan wel 4x zo snel gaan als waar ik het in Rusland mee moest doen. Voor de mensen die het wat kan schelen, ik zit morgen eindelijk eens in een shinkansen!!(bullet train)

En wat staat me de komende tijd te wachten?
Eerst 3 weken Japan, waarvandaan ik de 23e vertrek via de ferry naar Korea (Fukuoko-Busan)
Vervolgens iets meer dan een weekje Korea, waarvandaan ik de 1e van November vertrek voor China (Incheon -Tianjin)
Na een week Beijing vertrek ik de 8e met het vliegtuig naar Nepal.


Zo, laat het avondtuur maar weer beginnen.(zeg ik dan toch deels met een lach en een traan)

  • 02 Oktober 2011 - 00:10

    Papa:

    Heel veel plezier in die hobbel trein waar je mee gaat reizen ;-)
    Geniet van de komende tijd gozerd.

  • 02 Oktober 2011 - 09:32

    Sati:

    Weet je wat ik zo lekker vind aan in bootjes en treintjes zitten: je gaat ergens heen terwijl je kunt blijven waar je bent.
    Kus van sati

  • 02 Oktober 2011 - 16:37

    Nani:

    Herken hier en daar wel iets uit je verhaal, hoewel totaal onvergelijkbaar natuurlijk. Zet em op =) Knuffeltje van Nani!

  • 02 Oktober 2011 - 16:37

    Nani:

    Want een AH tegenover is natuurlijk wel megachill =P

  • 11 Oktober 2011 - 10:57

    Iris:

    Wauw naar Nepal.
    Als rieziger moet je daar geweest zijn.
    Vier krukjes onder de douche, toch niet met zijn vieren in een bed mag ik hopen.
    Hoorde van je vader, dat het eten daar je goed bevalt, had niet anders verwacht.
    Lekker hoor.
    Hier in amsterdam hebben we even een kleine nazomertje gehad, dat was wel fijn,
    momenteel veel regen en wind, temperatuur tussen de 16 en 18 graden, echt herfst.
    Verder gaat alles zijn gangentje.
    Goeie voortzetting van je reis en veel liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Oktober 2011 - 15:40

    Kitty:

    Whooohoo shinkansen!!!

  • 14 Oktober 2011 - 12:29

    Anne-Marie Van Den A:

    Zowie,

    getriggerd door je opmerking "in contact te staan met zijn eigen voedsel", kan ik je het boek Hungry City van Carolyn Steel aanbevelen.

    Veel plezier in de bootjes en treintjes (pS wij hebben elkaar in Leusden ontmoet)

  • 17 Oktober 2011 - 19:46

    Kitty:

    Hey Zowie,
    Ik ontving vandaag je kaart, mét Hello Kitty postzegel! Vond hem erg mooi en ik vond het echt sperleuk om een kaartje van je te krijgen! En zo lame is de kaart niet eens! Heel erg bedankt!

  • 20 Oktober 2011 - 10:07

    Iris:

    Hoi lieve zowie,

    Het pakketje, die je naar joshua hebt gestuurd is 5 dagen geleden aangekomen.
    Hij had een lach tot zijn oren, woorden waren overbodig,
    Mooi t,shirt!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hij heeft je verslagen een tijdje terug al gelezen, zal hem nog een keertje reminden om jou te schrijven.
    Dit berichtje en de laatste 2 heb ik op het kleine laptopje geschreven, die ik van sati heb gekregen (op mijn werkplek).
    Dikke kussen en vel liefs, tot het volgende verslag, waar ik naar uitkijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 20 Oktober 2011 - 10:07

    Iris:

    Hoi lieve zowie,

    Het pakketje, die je naar joshua hebt gestuurd is 5 dagen geleden aangekomen.
    Hij had een lach tot zijn oren, woorden waren overbodig,
    Mooi t,shirt!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hij heeft je verslagen een tijdje terug al gelezen, zal hem nog een keertje reminden om jou te schrijven.
    Dit berichtje en de laatste 2 heb ik op het kleine laptopje geschreven, die ik van sati heb gekregen (op mijn werkplek).
    Dikke kussen en vel liefs, tot het volgende verslag, waar ik naar uitkijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zowie

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 22975

Voorgaande reizen:

23 December 2015 - 18 April 2016

Naar de andere kant van de wereld.

18 Juli 2011 - 18 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: