Effe kort - Reisverslag uit Novosibirsk, Rusland van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu Effe kort - Reisverslag uit Novosibirsk, Rusland van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu

Effe kort

Door: Zowie

Blijf op de hoogte en volg Zowie

30 Juli 2011 | Rusland, Novosibirsk

Ik ben nu in novosibirsk, bij mijn eerste couchsurf(CS) adres. Wil nu al niet anders meer, dit is toch wel heel erg fijn! Voor de mensen die niet bekend zijn met het fenomeen, just fucking google it;)

Maar ok, niet heel veel tijd iets te schrijven, aangezien het niet duidelijk is wanneer ik naar het altai vertrek, en dat al morgen kan zijn (en dus vanavond weer op de bus moet). Was qua planning iets te makkelijk geweest, en zonder mijn Russische vrienden was het me ook echt niet gelukt.

En dan nog effe kort iets over Novosibirsk. Waar St.Petersburg een soort europa was, en Kazan een Oost meets West, is novosibirsk echt Rusland. Hardcore sovjet style, en dat heeft toch ook wel echt iets hoor. Een stad van 1.5 miljoen mensen mensen die tekno uitstraalt in alles, eerste 4 stadsbussen die ik zaggen hadden zelfs busnummer 23, lol.

Dus ja, als het goed is ga ik dus zo snel mogenlijk de natuur in, en horen jullie over 2 weken weer van me!

Foto's volgen later

Zowie

  • 30 Juli 2011 - 07:18

    Beppy:

    geniet er van lieverd.
    Papa

  • 30 Juli 2011 - 07:26

    Kees Smit:

    Ik zie dat een couchsurf iets heel anders is dan een stagedive.
    Ik had nog nooit gehoord van
    Novisibirsk, nu dus wel ! Je reis is voor mij extra interessant omdat ik me aan het verdiepen ben in de Russische literatuur. Dus al die Russische plaatsnamen passen goed bij die sfeer.


  • 30 Juli 2011 - 07:27

    Kees Smit:

    NOVOSIBIRSK bedoelde ik, nog even wennen aan het Russisch...

  • 30 Juli 2011 - 10:23

    Angela:

    Hey, leuk dat je het leuk hebt, hier is het suf. De russische trein is geweldig, is het niet? gratis warm water en op elke stop voedsel te koop op het perron. Geniet ervan en blijf schrijven! x

  • 31 Juli 2011 - 15:24

    Catharina Nijhuis:

    neem je wel je vitamientjes mee en je anti-prik!!! XC

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zowie

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 22970

Voorgaande reizen:

23 December 2015 - 18 April 2016

Naar de andere kant van de wereld.

18 Juli 2011 - 18 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: