Het verslag dat vele namen had kunnen hebben - Reisverslag uit Kazan, Rusland van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu Het verslag dat vele namen had kunnen hebben - Reisverslag uit Kazan, Rusland van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu

Het verslag dat vele namen had kunnen hebben

Door: Zowie

Blijf op de hoogte en volg Zowie

26 Juli 2011 | Rusland, Kazan

Namenlijk:

Communication Breakdown
Tja, hoe was mijn eerste treinreis. Zwaar! In St.Petersburg ging ik af en toe de deur van het hostel uit, op avondtuur. En dan kwam ik later weer terug, waar ik...... Gewoon engels kon praten. Dan sta je ineens op een groot Russisch treinstation. Blij dat je na het vinden van het juiste spoor en coupe naar binnen mag. Kom je op je plaats aan, begint er een vrouw in het Russisch tegen je te praten, druk gebarend. En dan zit je naast haar voor 22 uur. Niet wetend of je iets hebt gedaan wat stom was, hopen dat je niet de aso tourist uithangt. Met heel veel moeite duidelijk kunnen maken dat ik uit Nederland kwam, en naar Kazan ging. Waar zij vandaan kwam en heen ging, geen idee.

'Off the beaten track'
Stap de trein uit en krijg van mijn (bloedmooie, hierover later meer) coupegenoot een telefoon. Iemand die engels spreekt! Ik krijg van haar en haar ??? een lift naar een hostel, wat me verder helpt naar mijn hostel. Daar zit ik nu, alleen btw. De vrouw die hier woont en haar kind zijn effe lekker naar buiten, en de andere gasten zijn gister/vandaag vertrokken of komen morgen.
Of the beaten track is een term die onder reizigers leeft(wonderbaarlijke subcultuur, ga ik ook ooit nog wel over schrijven). Het heeft iets stoers, want je gaat ergens heen waar niet veel mensen naartoe gaan.

Als me na, euh, 1 1/2 week ofzo 1 ding duidelijk is, is dat het overleven zonder communicatie het ding gaat worden. Enge ziektes zal ik niet krijgen. Beroofd worden zal ook wel meevallen.


!
Maar ok, nu verder met een touristisch verslagje. Want als de trans-sib spoorlijn verder nog iets is, is het wel psychedelisch. Je zit daar dus tussen allemaal russen die daar gewoon leven. Je gaat eten, slapen, staat gewoon weer op. Iedereen hangt, jongeren spelen gitaar, oudjes maken een kruiswoordpuzzel. Zo af een toe loopt er iemand langs die wat probeert te verkopen (Er werd nog een poging ondernomen mij een wolle trui, midden in een hittegolf>.<, te verkopen.Je kunt er de krant kopen, warm water krijgen etc. Denk dat als ik de schroom van de buitenstaander van me af weet te schudden, ik me er nog kostelijk zou gaan kunnen vermaken.

En dan kom ik aan, in Kazan. Was St.Petersburg een soort Parijs, dan is Kazan een soort van Gent meets Barcalona. Alles aan deze stad bevalt me. De mensen zijn er aardig, de stad is mooi, echt. Waar St.Petersburg als geheel een duidelijk alcohol probleem had, daar word het drinken in Kazan weer een leuke en gezellige bezigheid. De mensen zijn minder uit de hoogte en er rijden hier tenminste Lada's ipv BMW's:p

In Rusland zijn de meeste touristen gewoon Russisch, dus aan touren ofzo heb ik nog niets ondernomen deze reis. The National Museum of the Republic of Tatarstan had nog wel de moeite genomen de bordjes in een 2e taal neer te zetten, te weten het tartaars-_-' Al zal ik mijn best gaan doen, echt de tourist aan gaan hangen zit er gewoon niet in de komende tijd.

Maar gezien mijn streven geen al te lange lul verhalen op te hangen houd ik het bij deze voor gezien, thema's voor de volgende keer.
-De lieve/rare/echte Russen
-De schoonheid van vrouwen
-De subcultuur van de reiziger


Ik vertrek morgen naar novosibirsk, waar ik voor het eerst van mijn leven ga couchsurfen, en met een beetje geluk vertrek ik daarna naar het Altai (http://en.wikipedia.org/wiki/Altai_Mountains)
Hoop daar eindelijk wat frisse lucht te krijgen, want terwijl jullie volgens mij al in de herfst zitten, hebben de Russen te maken met een hittegolf waar je u tegen zegt (ik zag vandaag 37C staan >.<

Zowie


Fotolink blijft blijkbaar gewoon gelijk
http://www.flickr.com/photos/65286935@N07/
(copy past als ie em niet pakt)

  • 26 Juli 2011 - 18:49

    Sati:

    Wat schrijf je leuk. Ik zie het echt voor me. Kus uit Adam, waar juli nog steeds denkt dat ze oktober is.

  • 26 Juli 2011 - 19:22

    Barbara:

    mooie vrouwen en 37C GELUKSVOGEL!!!

  • 26 Juli 2011 - 19:56

    Beppy:

    zowie
    Wat vind ik dit leuk om te volgen.
    Ik zie je al in die coupé zitten.
    Mijn eerste X dat ik met de trein alleen ging reizen was naar Brest [Fr]. Dat zeg al genoeg denk ik.
    Geniet en hoor weer snel.

    Knuf Papa.

  • 26 Juli 2011 - 20:28

    Bob:

    Goed verslag! Het reizigersbloed gaat bij mij ook weer kriebelen. Ben benieuwd naar je volgende thema's ...

    Grtz ;-)

  • 26 Juli 2011 - 22:53

    Max:

    woop woop groeten uit bratislava!

  • 27 Juli 2011 - 09:20

    Kaspar:

    Echt helemaal top jongen dit verslag! Je moet er zeker een boek over schrijven!!!
    Veel plezier!
    Kas

  • 28 Juli 2011 - 13:01

    Jerrel Dijkstra:

    coole schrijfstijl heb je,mooie dames toe maar zowie..lol.big hug from amsterdam, ga je foto's ff bekijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zowie

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 22956

Voorgaande reizen:

23 December 2015 - 18 April 2016

Naar de andere kant van de wereld.

18 Juli 2011 - 18 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: