De ' aantrekkingskracht' van een reisweblog - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu De ' aantrekkingskracht' van een reisweblog - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu

De ' aantrekkingskracht' van een reisweblog

Door: Zowie

Blijf op de hoogte en volg Zowie

23 Juli 2011 | Rusland, Sint-Petersburg

Het is toch wel een beetje raar. Al een paar dagen draaien mijn hersenen overuren, en zijn er duizend en 1 indrukken die ik zou willen delen. Kom je eenmaal online, zit je maar een beetje voor je uit te turen, niet precies wetend wat je dan moet medendelen:p Misschien is het daarom wel dat iedereen er eentje begint, maar zo weinig mensen het volhouden, dat je je realiseert dat wat je allemaal wilt delen, niet te delen valt?

In ieder geval, Sint Petersburg zit er al weer bijna op, en dan begint het treinen.
Sint Petersburg was in ieder geval echt geweldig. De tijd dat er nog zware bewaking voor clubs stond (zoals bob zei) is denk ik wel een beetje voorbij, echt streng is het hier in ieder geval niet meer (alleen als je uit de caucasus komt, dan doe je het kut werk en kijkt niemand je aan)

Sint Petersburg lijkt nog het meest op Parijs, want daar zijn de mensen ook niet aardig, spreken ze geen engels maar is het zo mooi en wonderbaarlijk dat je dat maar op de koop toeneemt. Het is moeilijk uit te leggen hoe indrukwekkend en mooi alles is. Foto's geven natuurlijk altijd maar een klein beeld, maar dit soort gebouwen kom je gewoon zo her en der tegen.
Verder zijn er bijna geen Nederlanders te vinden in Sint Petersburg, wat opzich natuurlijk al bijna een bezienswaardigheid is;) Verder heb ik met mijn mede backpakkers gemeen dat iedereen aan het thuisfront als de dood is voor Rusland.

Vanaf morgen dus eindelijk de trein in, en als het goed is over een kleine week eindelijk echt in de natuur.

Wel raar dat je zo veel meemaakt en voelt, en niet verder komt dan een algemeen niks zeggend lul verhaaltje, ach ja, wie weet verbeter ik daar nog in de komende tijd:)

Zowie


Fotolink blijft blijkbaar gewoon gelijk
http://www.flickr.com/photos/65286935@N07/
(copy past als ie em niet pakt)

  • 23 Juli 2011 - 17:26

    Catharina Nijhuis:

    hoi Zowie, je kent me niet, maar ik ken je vader al sinds hij als "vader der punkers" bij mij a.d. bar van Paradiso ( teveel) bier bestelde. Leuk om je te volgen op je reis, geniet er met volle teugen van, heb ik destijds ook gedaan en je hebt er voor de rest van je leven wat aan! Reis veilig en absorbeer :-))
    Grote Groet---Catharina---

  • 23 Juli 2011 - 18:33

    Beppy:

    Hoi lieverd
    Leuk weer iets van je te horen en vooral zien.
    Foto's zijn prachtig en de kwaliteit is super.
    Mag ik je 1 TIP geven Je camera niet in de lengte houden met fotograferen,dus gewoon dwars houden.
    Je foto's staan nu dwars op flickr . Je moet bij het uploaden ze allemaal draaien.
    Heeeel veeel werk is dat.

    Ik ben een map aan het maken van al je foto's die je onderweg maakt.

    Knuf van Papa

  • 23 Juli 2011 - 22:28

    Sati:

    Leuk stukje Zowie (helemaal niet nietszeggend). Kort en bondig. Veel plezier in de trein. Kus uit een regenachtig Amsterdam

  • 24 Juli 2011 - 09:13

    Kees Smit:

    Leuk om het te volgen Zowie.
    Ik ben nooit in Sint Petersburg geweest maar als ik het zo lees moet ik er zeker een keer heen, Parijs is naast Lissabon een van mijn favoriete steden. En ik houd erg van de dichters uit Petersburg zoals Anna Achmatova en Alexander Blok.

  • 26 Juli 2011 - 08:08

    Nikky Van De Nes:

    Hoi globetrotter!

    Wat kan je ontzettend leuk vertellen... en daardoor is het he-le-maal geen nikszeggend verslag hoor :}}}
    Ik zie je al helemaal genietend in de trein zitten , weer allelei andere indrukken opdoend, nu via een iinposant trein raam.... Heel veel groeten uit een herfstachtig amsterdam!!

  • 26 Juli 2011 - 18:06

    Vader Van.....:

    Hallo Zowie,

    Bij de uitreiking van de HBO diploma's op de HES hoorden we van je voornemen om deze reis te maken.
    Zo'n reis trekt ons ook aan dus vandaar dat we je volgen.
    Veel plezier toegewenst

  • 28 Juli 2011 - 12:54

    Jerrel Dijkstra:

    cool zowie!!!

  • 31 Juli 2011 - 20:59

    Thimo:

    Jo Zowie,

    Leuk verhaaltje weer :)
    Ennuh thanks voor je referentie op CS, je hebt het volste gelijk, ik denk dat ik mij beste feesten met jou heb meegemaakt!

    Respect

  • 14 Augustus 2011 - 10:04

    BroodMongool:

    zowie, probeer je gedachtes en bevindingen op te schrijven op het momentd at je ze denkt, dat werkte tenminste altijd bij mij om de herrringing puur te houden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Sint-Petersburg

Zowie

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 22960

Voorgaande reizen:

23 December 2015 - 18 April 2016

Naar de andere kant van de wereld.

18 Juli 2011 - 18 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: