De Wolkwatervallen van Taipe - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu De Wolkwatervallen van Taipe - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Zowie Viergever - WaarBenJij.nu

De Wolkwatervallen van Taipe

Door: Zowie

Blijf op de hoogte en volg Zowie

04 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

30 December 08.00 (nl tijd)
Wekker gaat, havermout al ingepakt, dan maar snel een appel, bakkie koffie en op naar schiphol. Komt Rik ineens binnen lopen, is net een dag terug uit Azie, en is moe maar slaapt raar. Wel leuk, zo'n huis waar altijd wel iemand net terug is of bijna gaat.

13.30 (nl tijd)
Plaats bij het raam, yes!
O wacht, zit blijkbaar naast een ouwe dikke praatgrage vent, jammer.
Blijkbaar op weg naar zijn thaise vrouw en leest de panorama/revu 2015 special, lekker typisch.
15.00 (nl tijd)
Kip met rijst als avondeten.
Drinken is gratis, dus men zet het op een zuipen. Wel raar, als alcohol ergens slecht is, is het wel in zo'n airco vliegtuig, uitdroging, hallo!!!
16.00 (nl tijd)
Neem een biertje, is toch gratis. En wie weet kan ik dan een keer in het vliegtuig de slaap vinden.

31 December 00.00 (nl tijd)
Kip met rijst als ontbijt. Kerel naast me ook gaar, kan blijkbaar ook de slaap nooit vatten in het vliegtuig. Ook hij blijft zitten als iedereen opspringt zodra het vliegtuig stilstaat. En ik krijg zijn bladen mee, omdat ik nog zo lang moet. Goeie kerel, misschien moet ik ook maar een thaise vrouw nemen, waarom niet, waarom wel?

02.00 (nl tijd)
Bankok airport, overal mensen, iedereen anders, bijna niemand blank. Welkom echte wereld, die bestaat uit veel meer dan het blanke westen en wat zielige afrikaantjes die we eten moeten geven!
Dan kijk ik op naar een reclame voor white cobra(of zoiets), een creme om je huid te bleken.
Zucht......

04.30 (nl tijd)
Inmiddels in het vliegtuig richting Taipe, rijst met kip als lunch. Toch maar weer een biertje, toch weer niet slapen, chinese opera kijken tegen de verveling, ook zonder slaapgebrek al absurd, leek er nu wat beter voor in de stemming te zijn. Voelen Chinesen zich altijd zoals ik me nu?
Tijdens de landing kijk ik naar buiten. We vliegen tussen 2 lagen wolken in, en de onderste ligt als een laag room op de bergen, vlak onder de toppen. Het lijkt het meest op een oneindige trage waterval van room die de bergen afvalt, buitenaards.
Onder dat wolkendek doemt Taipe op, in een dikke laag smot. O ja, we zijn weer in de normale wereld. En is Taiwan nou China of niet? Ik zie Smog, heel veel Chinezen, en ongeveer net zo veel smartphones, dus ik denk van wel. Ik ga het wel een keer uitvogelen als ik heb geslapen. Inmiddels valt me ook het grote aantal mondkapjes op, en borden waar MERS op staat. Gelukkig staat alles alleen in het mandrijn geschreven, misschien kunnen blanken geen MERS krijgen en wil iedereen daarom blank zijn?

06.00 (nl tijd)
Kriebelt wel heel erg, en duik toch Taipe in. Ik ben zo moe, ik zal vast wel kunnen slapen in het vliegtuig ofzo.

15.30 (nl tijd)
Bijna nieuwjaar, vrij leeg vliegtuig, 3 lege plaatsen, eerst maar effe snel mijn kip met rijst wegwerken, languit liggend zal slapen me wel moeten lukken toch?

02.00 (Brisbane tijd)
Ben een grote zak noten die ik bij me had maar met een notekraker aan het openen. Heb na alle kip met rijst niet echt honger, maja, je moet toch wat als je te moe bent iets te doen, maar blijkbaar echt niet in staat bent te slapen, ik eet ze een andere keer wel op. Gelukkig krijg ik nog ontbijt zo voor we gaan landen. Ik besluit maar eens de andere optie dan kip met rijst te nemen. Blijkt onbeschrijfelijk smerig te zijn......

10.00 (Brisbane tijd)
Ziek heet buiten, een kerstboom tussen de tropische planten, weer alleen maar blanke om me heen, veel te dikke mensen en veel bladen over hoe je een goed lijf moet krijgen. Ik mis Azie nu al. Snel een dutje dan maar? Shit, goed gesprek. En voor je het weet vertrekt het vliegtuig alweer.

??.?? (locale tijd)
Wow, de helft van de mensen is blank, de andere helft eilandmokka bruinig. Ik kijk de mensen iets te lang aan terwijl ik mijn rijst met kip (ik vloog China Airlines) weg werk. Maja, iets anders dan mensen aanstaren zit er echt niet meer in. We komen bijna aan, gelukkig maar. Ik hoef niet bang te zijn nog een vliegtuig te moeten pakken, echt heel erg veel is er na nieuw zeeland niet meer, je zou bijna denken dat je van de wereld af valt.

??.?? (???? tijd)
Inmiddels in Auckland. Ik ga lekker meer dan drie maanden geen kip met rijst eten, niet vliegen en veel slapen. Maar aangezien slaap inmiddels een soort irrelevante bedoening aan het worden is, belande een paar jetleg Europeanen nog in de kroeg. 2016 begon voor ons na het slapen pas.
Proost!

  • 04 Januari 2016 - 09:55

    Fransje:

    Veilig aangekomen, klaar voor ontdekkingen, mooi!! Gaaaaaaaap....nu ff een tukkie hoor, ben slaperig van jouw slaapgebrek ;-)

  • 04 Januari 2016 - 19:12

    Manuela:

    Lieve Zowie, ik wil je bij deze nog even een gelukkig nieuwjaar wensen. Jammer dat ik niet meer af kon spreken, maar dat komt wel weer een keer als je weer thuis bent.
    Ik wens je heel veel plezier de komende tijd.
    Kus Manuela

  • 04 Januari 2016 - 20:09

    Barbara:

    hoi lieverd
    fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen. Lekker ff bijkomen en dan aan de wandel
    Heel benieuwd hoe jij dit gaat ervaren
    kusje tante baja

Tags: Jetleg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Naar de andere kant van de wereld.

3,5 maand nar Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

17 April 2016

Het laatste rondje

11 Maart 2016

The Frozen Forest

24 Februari 2016

Station Dunedin

18 Februari 2016

Loslaten

08 Februari 2016

Wild
Zowie

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 22953

Voorgaande reizen:

23 December 2015 - 18 April 2016

Naar de andere kant van de wereld.

18 Juli 2011 - 18 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: